söndag 16 mars 2014

Kassen


Vi var på studiebesök på HDK där idéer om mönstrad kasse växte fram. Så här såg ett tyg ut som nyss var tryckt, och mönster pappersrulle med ett mönster som en elev gjort. Instagram kontot ”harvestworkroom” använde jag mycket som inspiration till mönstret på kassen, här är några bilder från dem.





Egna förslag

Men jag valde sen att satts på kassens form istället för färg och mönster. Balans som jag har i kollektionen vill jag även få med i kassen. Var inne på ett göra en rund kasse, som ett klot med en liten platt form men kom fram till att det skulle bli för besvärligt att både tillverka men också för kunden att bära. Jag valde därför att göra två av sidorna runda med en platt botten för att lätta kunna ställa ifrån sig. 

Prototyp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar