tisdag 22 oktober 2013

Pussla ihop

Scannat in flera olika delar för att pussla och sätta ihop dem i photoshop.
 
Min bild till artikeln ska jag bugga upp med massa sträck med tusch. Det gick väldigt bra att rita armarna som tillverkar roboten, var ju egentligen bara att rita raka streck med linjalen men det kändes som att allt flöt på och flaggan var fortfarande hissad.


 
Nästa steg att rita själva roboten blev dock lite jobbigare… Rita människor är väll det sista jag gör men nu var det ganska skönt att det ändå är en robot så det är okej om halsen är lite för lång eller om att jag fortfarande ritar näsor som ett L. att roboten blundar gör ju allting bra mycket enklare också.


 

Okej, dessa sablans konor..  vad ska sägas.. det tog lång tid innan jag blev nöjd med dem. Jobbigt när de ska vara lika på båda sidorna, ha en spegling liksom. Löste det genom att bara rita en halv korna och sen spegla den i phoroshop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar