fredag 25 oktober 2013

Folklore insperation


Typ älskar hon med fläter, blir glad att bara se henne
Nytt projekt i flera ämnen som vi ska arbete med över en lång tid. Vi ska skapa en modern möbelkollektion med folklore som tema. Länderna/ områdena vi har att välja mellan är Ryssland, Skandinavien, Mongoliet och Tibet. Förutom en kollektion på papper ska vi dessutom själva göra en möbel och en inredningsdetalj, bärkasse, logga, förpackning och informationsblad.
Var till en början mest intresserad utav rysslands byggnader, de är som slott i fantasivärldar med mönstrade tinnar och torn. Jag trodde att jag hade bestämt mig för Ryssland men Tibet fastnade jag för vet inte riktigt vad det var, sen samernas kläder och hattarna o kragarna i Mongoliet... Ja, det fanns något jag gillade hos de alla fyra vilket bara blev förvirrande. Gick på känsla och valde därmed huvudsakligen Tibet men också Mongoliet då de liknar varandra och för Mongoliets former i folkdräkterna som hattar och slags kragar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar