torsdag 24 oktober 2013

Artikeln

Jag har använt mig utav den kristna skapelseberättelsen som jag har plockat isär och gjort om till en modern variant. Gud skapar Adam och Eva som bryter mot regeln som Gud givit dem, de äter från kunskapens träd och kastas därmed ut ur paradiset. I min artikel är det nu en kvinnlig projektledare som skapar två robotar, Homo0p7. Viruset som smyger sig in i systemet och gör så att robotarna får egna känslor motsvarar ormen vid kunskapens träd. Robotarna som nu har känslor och egen vilja har möjlighet att skaffa sig en egen uppfattning om verkligheten. Tanken var att de skulle vara människorna tillags, de kan nu inte användas på samma sätt och kastas därmed ut ur ”paradiset”.   
För att rita bilden har jag använt mig utav tusch med streckningstekniken och att rita konturerna. Bilden känns enkel och tydlig, det är det allra nödvändigaste med vilket ger en snabb uppfattning.
Att pussla ihop tidningslayouten är väll ingen match tänkte jag när det var nästa punkt att utföra men det var klurigare och fler steg än vad jag tänkte. Sistaminuten-ringde pappa och tryckte in lite reklam. Är inte riktigt nöjd med layouten, skulle vilja ha en bättre balans med bilderna och texten, tycker jag att tidningssidan nästan lutar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar