måndag 22 oktober 2012

Resultatet

Nu är jag äntligen klar! Så kul att se resultatet och titta tillbaka på arbetsprocessen. Däremot så var det en stor del utav mobilen som jag fick ändra, eller snarare ta bort. Men en mer betydande del som jag la till.

Hänganordningen hade jag tänkt skulle vara utav ståltråd invirade i snöre utav natur nära material. De skulle vara böjda ut från väggen där kloten skulle hänga i. Jag var fast i klistret när jag förstod hur tunga kloten var och när jag inte fick tag på en tillräckligt stark ståltråd. Jag visste verkligen inte hur jag skulle löda problemet. Lösningen kom när jag väl hade redovisningen och trodde att jag inte var klar med min mobil. Inför redovisningen hängde jag upp mina klot i olika höjder fritt från varandra. Ingen annordning utan fria enheter, som små moln. Precis den kännslan som jag ville komma åt. Det var så det skulle vara, det känndes helt rätt när de väl hände uppe.
Det fina som jag la till gör mina moln mer värda, nu betyder de någonting, inte bara för mig utan för hela min klass. I det största molnet är nämligen klassens drömmar bevarade på små papperslappar. I nästa moln förvaras de personer som jag ser upp till eller betyder mycket för mig. Tredje molnet är fullt med saker som jag vill göra eller uppleva innan jag begravs. I de två minsta molnen bevaras två av mina drömmar. Alla önskningar, drömmar och viktiga personer är nu bevarade i mina svävande moln.

 

1 kommentar:

  1. I bland är det viiktigt att hänga upp det man arbetar med, Det gör att man ser sin desig ur ett helt nytt perspektiv. Jag tycker mobilen ser jätte fin ut nu som vi har hängt upp den i helan. Du har verkligen uppnått den luftliga drömska känslan du var ute efter.

    SvaraRadera