söndag 3 mars 2013

Inlägget som har fått vänta..

"Det är bara att börja." Ja då undrar jag lite hur du tänkte där egentligen? Att börja, börja med vad som helst tycker jag är sjukt jobbigt. Speciellt när andra redan har kommit igång och är i full gång med sitt. Då sitter jag där som ett övergivet bananskal och inte riktigt vet vad jag ska göra. Men tillslut så antog jag utmaningen. Satte mig ner med penna och papper och började, började kladda som sedan skulle visa sig bli ett mönster, ett tyg. Det är just det uppgiften är. Skapa ett mönster med inspiration från slottet Alhambra i Spanien, där jag kan inflika att jag har varit och det var ganska så väldigt fint. Med lite hjälp utav photoshop, rotation och tesselering mm så ska jag nog få ett slutresultat.



 
Lektion 1 på bildprojektet om att skapa ett dget mönster


 
 
Lektion 2
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar