måndag 20 april 2015

VÅRVISNING POSTER

Jag har skapat två olika planscher som är skapade i photoshop. Jag har försökt att experimentera mycket med linjer och placering. Det är väldigt enkelt med rosa som acentfärg och vit som bakgrund. Använt mig av diagonala linjer för att skapa rörelse och dynamik. T.ex “vårvisning” som är skrivet som en spetts, delat upp ordet för att få till dynamiken. Arbetat med olika storlek på text, t.ex. “8 maj” och “vårvisning” i mycket större storlek, information så som hur en får biljetter i mindre storlek då det inte bör fånga lika mycket fokus.




Började med att skissa på idéer för att sedan fortsätta i photoshop. Med skisserna så hade jag något att arbeta utifrån.



Mitt förslag!



I och med att jag hade tid kvar på lektionen testade jag med en av de idéer som jag skissade fram, dock finns inte Frilagret eller skolans logga med i postern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar