torsdag 3 april 2014

Visitkort - klar

 Visitkortet hade jag klart för mig på ett tidigt stadium hur jag ville ha det. Då jag har mycket mjuka former i kollektionen gjorde jag en cirkel men lik som i mina möbler har jag en liten ”twist” produkterna. Genom att vika pappret på mitten kan kortet stå upp och balansera vilket gav det lilla extra jag ville få med. Men självklart kan ingenting bara flyta på som det ska under en process utan det ska vara en drös hinder. Lik som alla andra visitkort är de dubbelsidiga i något tjockare papper att ens matcha in fram och baksidan var hjärngympa nu när det var cirklar var det mycket svårare att få till att de skrevs ut på exakt rätt ställe, trotts att jag mätte om och om igen. När det här väl var kirrat ser jag att det blir en vit rand där jag viker pappret. I och med att jag först skrivit ut pappret från datorn och sen kopierat upp det dubbelsidigt har färgen försämrats. Den svarta pennan jag fyller i med i den vita randen blir nu en svart rand mot det mörk bruna pappret. Jag testar på svart tjock papper för att slippa vit skåra men nu syns inte min text på kortet. Jag testar på guldigt papper, bättre med en guldig rand än en vit men det pappret klarar inte kopiatorn av. Känns så jobbigt att inte se någon utväg och frustrerande att inte lyckas efter så många timmar som jag faktiskt försökt att få till det. Blandad lättnad och irritation när det slutar med att jag kopierar ut på vanligt papper (med ny kopiator och färgen blir svart), klipper ut, limmar ett tjockare papper, limmar fast baksidan, viker, fyller i med en penna på sidorna och den vita linjen och resultatet blir t.o.m bra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar